piątek, 21 lutego 2014

Czarno-biała patchworkowa poduszka

Poduszka, którą dzisiaj prezentuję powstała prawie rok temu. W kwietniu ubiegłego roku brałam udział w warsztatach patchworkowych, które miały miejsce we Wrocławiu. I na tych właśnie warsztatach uszyłam tę oto czarno-białą poduszkę.


patchwork, poduszka
Czarno-biała patchworkowa poduszka

Poduszka jest o tyle ciekawa, że do cięcia tkanin wykorzystałam linijkę Dresden. Przy jej pomocy wycina się takie wysokie i wąskie trapezy, które pozszywane razem tworzą koło lub jego wycinek. Ja zdecydowałam się na półkole i efektem tego jest taki jakby wachlarz na poduszce. Cięcie materiałów przy pomocy tej linijki daje bardzo fajne efekty. Tkaniny mogą być także zszywane w inny sposób, tworząc niejako „falę”. Dodatkowo poznałam i przetrenowałam na tej poduszce zszywanie tkanin po łuku.

patchwork, poduszka
Czarno-biała patchworkowa poduszka
linijka dresden
Czarno-biała patchworkowa poduszka


patchwork poduszka
Czarno-biała patchworkowa poduszka

linijka dresden
Czarno-biała patchworkowa poduszka


linijka dresden
Czarno-biała patchworkowa poduszka



Bardzo podoba mi się efekt,  jaki można uzyskać używając tej linijki przy cięciu tkanin. Żałuję tylko, że w żadnym polskim patchworkowym sklepie internetowym ani we wrocławskiej pasmanterii nie udało mi się jej znaleźć. Może kiedyś, gdzieś na nią trafię …

Gotowa poduszka ma wymiar 40x60cm. 


Pozdrawiam serdecznie.



17 komentarzy:

  1. Uszyłaś ją pół roku temu i dopiero teraz się chwalisz?? Eeeee :)))
    Ciekawie wyszedł ten wzór z półkola. No i jestem pełna podziwu za szycie po łuku - ja jeszcze się nie odważyłam. Super kontrast.

    Co do zaopatrzenia stacjonarnych pasmanterii nie będę się wypowiadała, bo szkoda moich nerwów przed snem. Generalnie z dostępnością linijek i szablonów w PL jest marnie, nawet bardzo marnie. Ale skoro nie ma ich nawet w sklepach internetowych, a zapotrzebowanie jest, to nie rozumiem gdzie tkwi haczyk?!

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jakoś wyszło, że teraz przyszedł jej czas na pokazanie światu :). Ostatnio nic nie szyłam, bo jestem w trakcie przeprowadzki, a w zasadzie już końcówki rozpakowywania się w nowym domu i sięgnęłam po jakieś starsze uszytki.
    Pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny dresden plate. Pierwszy raz widzę uszyty monochromatycznie i bardzo mi się podoba! Świetny pomysł. A szmatka w ptaszki cudowna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki.
      Zadanie na warsztatach było takie: dostałam czarną szmatkę i miałam sobie pozostałe tkaniny dobrać tak, aby uszyć coś z wykorzystaniem właśnie linijki dresden. Wybrałam czarno-biało. Efekt podoba mi się bardzo. Ale inne dziewczyny szyły bardziej kolorowo i ich prace też były bardzo ciekawe.

      Usuń
  4. Wow!!! Ale pięknie wygląda!!!
    Co ja mogę napisać Dorotko...Miło jest znów zobaczyć Twoje piękne prace!!! Takich uczniów jak Ty życzę każdemu nauczycielowi:) Niezwykle miło Cię wspominam!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł extra :), gdy zobaczyłam jej część na zdjęciu, myślałam, że to poduszka w kształcie półkola... tym sposobem mam już kolejną inspirację wow.
    Nie wiem, czy zaopatrzyłaś się już w taką linijkę, w każdym razie ja też na nią poluję. Jest m.in. w Robin's Patchwork lub w Craftfabric, jednak póki co poszukuję może choć ciut tańszych ich wariacji ;).
    Pozdrowienia,
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Linijkę udało mi się już zdobyć i mam nadzieję, że wkrótce wykorzystam ją do kolejnej pracy :).

      Usuń
  6. poduszka ma wymiar 40x60 jaki jest wymiar wachlarza?

    OdpowiedzUsuń
  7. A gdzie można kupić taką linijkę? Zarażam się pomału patchworkiem i coraz więcej się uczę a ta poduszka mnie zachwyciła!Gratuluję :)!

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz